Det er ofte svært at generere en fælles viden og herefter fastholde den for virksomheden. Ofte deler medarbejderne ikke oparbejdet viden effektivt med hinanden. Der bruges ressourcer på at skabe den samme viden igen og igen selvom den allerede eksisterer. Meget oparbejdet viden går desuden tabt ved en medarbejders fratræden.
Årsagen er, at det er omstændeligt - og i mange tilfælde umuligt - at gennemskue sammenhænge mellem information i organisationen.
- Er det godt nok?
Ser vi eksempelvis på et specifikt dokument i en filstruktur, ville vi ikke uden videre kunne få svar på dokumentets sammenhæng med omverdenen. Hvad det er blevet brugt til, og hvem der har brugt det m.m.
- Det kan gøres meget bedre!
I InfoPro 2i kan information relateres til andre informationer. Hvad der tidligere var et problem er nu blevet muligt. For et specifikt dokument kan det umiddelbart aflæses:
- hvilke virksomheder det er sendt til
- hvilke att. personer det er sendt til
- hvilke projekter dokumentet er en del af
- hvilke andre dokumenter det refererer til
- hvilke e-mails det er blevet vedhæftet til
- hvilke kommentarer der er givet på det
|